Program Ciuchci Puch Puch, wzbogacony jest
o nowatorską metodę nauki czytania
i pisania prof. Bronisława Rocławskiego "Glottodydaktyka" oraz program prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej "Dziecięca matematyka". Jest nastawiony na wszechstronne wspomaganie rozwoju dziecka. Rozwijanie naturalnych zdolności, talentów
i predyspozycji dzieci. Treści programu obejmują następujące obszary:
-
edukację językową
- edukację matematyczną
- edukację przyrodniczą
- edukację społeczną
- edukację artystyczną
- edukację zdrowotną
- profilaktykę logopedyczną.
Liczebność grup przedszkolnych
Grupy przedszkolne liczą od 10 do 18 dzieci – w sam raz tyle, by się wspólnie dobrze bawiły.
W każdej grupie 3- i 4-latków pracuje nauczyciel wychowawca oraz drugi nauczyciel/pomoc nauczyciela. Dzięki temu dzieci otoczone są właściwą opieką pedagogiczną. Niewielkie grupy sprzyjają łatwiejszej adaptacji. Wychowawcy poświęcają każdemu dziecku tyle czasu i uwagi, ile ono potrzebuje.
W starszych grupach wiekowych pracuje jeden nauczyciel wychowawca. Jest to sprawdzony od lat model, który sprawia, że dzieci uczą się samodzielności i stopniowo przygotowują do roli ucznia.
Dbając o prawidłowy rozwój ruchowy dzieci, zapewniamy im optymalny czas pobytu na świeżym powietrzu.
W przedszkolnym ogrodzie dzieci uczestniczą w grach i zabawach ruchowych. Organizujemy także spacery i wycieczki, podczas których dokonywane są obserwacje przyrodnicze. Świeże powietrze sprzyja dobremu samopoczuciu dzieci, dlatego maluchy korzystają z niego, kiedy tylko aura na to pozwala – nie boimy się deszczu ani mrozu.
Angieslki w przedszkolu - mówimy tylko w języku angielskim
Uczymy poprzez ruch, zabawę oraz działanie "tu i teraz", aktywując wrodzone zdolności dzieci do nauki języków obcych.
Choo Choo Train (czytaj: czu czu trein) to autorski program nauki języka angielskiego, który od września 2009 r. z dużym sukcesem jest realizowany w Przedszkolu Ciuchcia Puch Puch. Program oparty jest na metodzie Early Partial Immersion, czyli częściowej immersji językowej.
Język angielski używany jest jako drugi język komunikacji w codziennych sytuacjach i podczas części zajęć. Jeden nauczyciel używa języka polskiego, a drugi konsekwentnie języka angielskiego. Dzieci mogą zwracać się do lektora w mowie ojczystej, on jednak zawsze będzie odpowiadał po angielsku. Przez kilka godzin dziennie dzieci słyszą więc naturalne wypowiedzi lektorów, mają okazję do naśladowania tych wypowiedzi i aktywnie uczestniczą w interakcji językowej. Wykorzystując swój naturalny potencjał, bez wysiłku opanowują obcy system językowy.
Odczuwają przyjemność kontaktu z językiem obcym, rozwijają sprawność rozumienia wypowiedzi, uczą się formułować zdania, a w konsekwencji opanowują umiejętność posługiwania się drugim językiem. Metoda immersji językowej oceniona została przez instytuty badawcze jako jedna z najbardziej skutecznych i naturalnych metod nauczania języków obcych.
Wyjątkowe wyposażenie przedszkoli
W naszych przedszkolach znajdują się:
-
Sale dydaktyczne – przestronne, nowocześnie umeblowane i doskonale wyposażone w różnego rodzaju pomoce edukacyjne.
- Sale zabaw – ciepłe, estetyczne, wyposażone we wspaniałe, kolorowe zabawki (w tym liczne zabawki edukacyjne) oraz gry. W pomieszczeniach tych prowadzone są również rozmaite zajęcia dodatkowe, a w czasie licznych przedstawień teatralnych służą one naszym małym aktorom jako scena.
- Minisale sportowe – wyposażone w kształtki i przyrządy wykorzystywane w trakcie zajęć gimnastyki korekcyjnej oraz klubu sportowego. Prowadzone są w nich również rozmaite zajęcia dodatkowe wymagające większej przestrzeni.
- Gabinety specjalistów – wykorzystywane podczas zajęć terapii logopedycznej, konsultacji psychologicznych, pediatrycznych etc.
- Kuchnie – wyposażone w specjalistyczny sprzęt kuchenny, dzięki któremu wszystkie pyszne posiłki przygotowujemy na miejscu
- Toalety – przystosowane dla małych dzieci.
Przy każdym
z naszych przedszkoli znajduje się bezpieczny plac zabaw ze zjeżdżalniami
i torami przeszkód, zabawkami na sprężynkach, huśtawkami, piaskownicą, ławeczkami, miejscem do gry
w pikę nożną
i koszykówkę.
Zestawy te stwarzają doskonałe warunki do gier
i zabaw na świeżym powietrzu, ćwiczeń małej
i dużej motoryki oraz wspólnej zabawy
z rówieśnikami.
Posiłki w przedszkolu
Nasze panie kucharki przygotowują posiłki, które smakują "jak u mamy", a nad menu czuwa przedszkolny dietetyk.
Nasz dietetyk dba o prawidłowe planowanie żywienia dzieci, układa jadłospisy złożone
z dań o odpowiedniej kaloryczności, zawierających niezbędne składniki pokarmowe i mineralne.
Monitoruje prawidłowość procesów technologicznych oraz estetykę przygotowywanych posiłków.
Zapewniamy dzieciom cztery posiłki dziennie. Posiłki nie są limitowane.
Przedszkole zapewnia swobodny dostęp do naturalnych soków i wody "Dar Natury".
Dzieciom alergicznym proponujemy dietę eliminacyjną.
Po obiedzie zapewniamy wszystkim dzieciom możliwość odpoczynku.
Czas i forma relaksu dostosowywane są do potrzeb naszych wychowanków. Może to być sjesta pod kocykiem przy muzyce relaksacyjnej albo ciekawe zajęcia wyciszające organizowane przez nauczycielki. Każde dziecko jest inne i potrzebuje właściwej sobie formy wypoczynku.